HASTA HAKLARI
Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;
-
Hizmetten genel olarak faydalanma : Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
-
Eşitlik içinde hizmete ulaşma : Irk, din, dil, ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
-
Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,
-
Kuruluşu seçme ve değiştirme : Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
-
Personel tanıma, seçme ve değiştirme : Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
-
Bilgi İsteme : Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,
-
Mahremiyet : Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,
-
Rıza ve İzin : Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
-
Reddetme ve Durdurma : Tedaviyi reddetme ve durdurmasını istemeye,
-
Güvenlik : Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
-
Dini vecibelerini yerine getirebilme : Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler,
-
Saygınlık Görmesi : Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmetleri almaya,